مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه از چاپ کتاب گردشگری «ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک» با ویرایش جدید خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمید مشتاقیان مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه گفت: کتاب «ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک» یکی از فعالیت‌های انجام‌گرفته زیر نظر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه است که حدود ۵۰ نفر از علاقه‌مندان حوزهٔ میراث‌فرهنگی در آن نقش داشته‌اند.

او افزود: در این کتاب معرفی آثار تاریخی و طبیعی، مشاهیر، صنایع‌دستی، فرهنگ‌عامه، خوراک، بوم گردی‌ها، روستا‌ها و… با نگاه گردشگرانه، از مواردی است که با استناد به اسناد، کتاب‌ها و روایت‌های شفاهی بیان‌شده است.

مشتاقیان ادامه داد: در کنار آن، بخش ویژه و تألیفی کتاب، ارائه گشت‌نامه و طراحی آیکون‌ها و نماد‌هایی است که به گردشگر کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای وقت خویش داشته باشد و بتواند هرچه بیشتر از سفر خود لذت ببرد.

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه اظهار داشت: این کتاب ۵۲۸ صفحه‌ای علاوه بر موارد گفته‌شده، نمایانگر ظرفیت بالقوه شهرستان ابرکوه درزمینه گردشگری است که پتانسیل‌های این منطقه در مرکز ایران و مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد را نمایش می‌دهد.

او تصریح کرد: چاپ اول کتاب ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک در زمستان ۱۳۹۸ اتفاق افتاد و پس‌ از آن بنا به نیاز‌های روزافزون صنعت گردشگری، ویرایش دوم آن از اواخر سال ۱۳۹۹ آغاز و بیش از ۳۰۰ صفحه همراه با ترجمه انگلیسی و فرانسوی به کتاب نخستین اضافه شد تا در حد امکان بتواند به‌صورت جامع‌تری به این نیاز‌ها پاسخ دهد.

ویرایش جدید کتاب ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک با حمایت و همراهی بخش خصوصی و ادارات مختلف استان یزد و شهرستان ابرکوه، در دو هزار نسخه به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.